MOKYKLĄ KURIAME PATYS: Vilniaus Juzefo Ignacijaus Kraševskio gimnazija







Vieta

Vilniaus Juzefo Ignacijaus Kraševskio gimnazija

Laikotarpis

2022 m. spalis – 2023 m. balandis

Projekto komanda

16 skirtingų dalykų mokytojų, 23 10-tos klasės moksleiviai,

KŪRYBINIŲ JUNGČIŲ praktikai: architektė Eglė Januškienė, aktorius Eimantas Bareikis.

Mokinių iššūkiai

Kaip didinti klasės bendrystę, padėti mokiniams apsispręsti dėl tolesnio kryptingo mokymosi, dalykų pasirinkimo?

Mokytojų ir administracijos iššūkiai

Kaip sukurti įtraukiančią, šiuolaikišką integruotą pamoką?

Projekto metu siekėme

Padėti mokiniams daugiau ir drąsiau bendradarbiauti ne tik su savo draugais, bet ir su kitais, mažiau pažįstamais bendraklasiais. 

Ugdyti mokinių smalsumą – skatinti užduoti daugiau klausimų, ieškoti atsakymų, tyrinėti.

Skatinti mokinius labiau pasitikėti savo kūrybingumu ir gebėjimu daryti įtaką mokykloje.

Padėti mokytojams į ugdymo procesą įtraukti daugiau švietimo, meno, kultūros ir kitų organizacijų, profesionalų, kurie galėtų dalintis savo profesine patirtimi. 

Skatinti mokytojus daugiau pamokų vesti už mokyklos ribų.

Kaip mokiniai ugdė XXI amžiaus gebėjimus?

Mokiniai projekto metu su architekte Egle Januškiene ėmėsi ieškoti būdų, kaip gali prisidėti prie mokyklos iššūkių sprendimo – kūrė valgyklos atnaujinimo planą.

Proceso metu tyrinėjo valgyklų pavyzdžius Lietuvoje ir užsienyje, lankėsi „Vinted” ofise, Pilaitės gimnazijoje, ieškojo būdų, kaip patikusius sprendimus būtų galima realiai pritaikyti savo mokykloje. 

Mokiniai inicijavo ir susitikimą su Vilniaus miesto vicemeru, kuriam pristatė savo projektą, argumentavo, kodėl rinkosi vienus ar kitus sprendimus. Tai leido praktiškai patirti, kad turint aiškią viziją, norą iš tiesų galima daug pasiekti ir būti priimtiems rimtai. 

Projektas ugdė mokinių pilietiškumą, įsitraukimą į mokyklos gyvenimą, bendruomeniškumo jausmą.

Kaip mokytojai tyrinėjo naujus mokymosi metodus?

Mokytojai kartu su kuriančiu praktiku Eimantu Bareikiu kūrė orientacinį edukacinį maršrutą „Naujosios Vilnios Topų Topas”. Jį sudarė 10 skirtingų stotelių, kuriose pateikiamos integruotos pamokų užduotys.

Kūrybinio proceso metu mokytojai aktyviai ir smalsiai tyrinėjo savo rajoną, jo istoriją, ieškojo įdomių vietų, konsultavosi su kitais rajono bendruomenės nariais.

Bendro tikslo siekimas skatino bendradarbiauti, įsiklausyti vieniems į kitus, ieškoti įdomių, kūrybinių užduočių. 

Mokytojai kūrė maršrutą su tikslu ateityje jį įkelti į „Walk15” programėlę. Tai skatino dalyvius plėsti skaitmeninio raštingumo žinias, suvokti, kaip tai reikia padaryti techniškai, generuoti QR kodus, kuriuos maršruto stotelėse dalyviai turi nuskaityti, kad gautų užduotį. 

Su maršrutu galite susipažinti ČIA.

Kokie dalyvių įspūdžiai ir reakcijos?

„Sesijose pavyko bendradarbiauti, kadangi buvo galimybė padirbėti su kiekvienu iš klasės draugų. Per įprastas pamokas dažniausiai dirbame su viena grupe, o projekto metu bendradarbiavome su kiekvienu.”

„Šiame projekte gali patirti įvairių emocijų ir išmokti dirbti su visa klase.“

„Mokiniai didžiuojasi savo darbu, pajuto, kad gali, įgijo pasitikėjimo savimi – kad gali ir direktorei pasakyti savo norus”. 

„Vaikai pamatė, kad mokytojai irgi žmonės, kad jie kūrybiški, kad irgi klysta. Pamatė, kad mokytojai gali dėstyti kitaip. Vaikai tapo drąsesni, sugebėjo įtikinti valgyklos projekto idėja”.

„Klasėje yra visi garsūs, labai skirtingi, linksmi. Visi visada šypsosi. Klasė yra linksma.“

„Išmokome geriau suprasti vienas kitą.“

„Jeigu nori kažką pakeisti savo gyvenime, šitas projektas tau padės“. 

„Atradau, kaip gali atrodyti geresnis gyvenimas, kad turiu neblogų idėjų ir galiu išreikšti savo mintis.“