MOKYTOJOS – APLINKOS TYRINĖTOJOS: Vilniaus „Žaros“ gimnazija







Vieta

Vilniaus „Žaros“ gimnazija

Laikotarpis

2021 m. spalis – 2022 m. balandis

Projekto komanda

9 skirtingų dalykų mokytojos, 23 7-tos klasės moksleiviai,

KŪRYBINIŲ JUNGČIŲ praktikės: meno edukatorė Eglė Nedzinskaitė ir įvietinto teatro kūrėja Saulė Norkutė.

Mokytojų ir administracijos iššūkiai

Kaip kurti glaudesnį ryšį tarp pradinės ir vidurinės mokyklų, tarp skirtingo amžiaus moksleivių?
Kaip į ugdymo procesą ir mokymo programą įtraukti integruotas pamokas?

Projekto metu siekėme

Stiprinti mokytojų tarpusavio ryšius, skatinti nuolatinį bendradarbiavimą, ugdyti kritinį mąstymą.

Kurti, praktiškai išbandyti bei sudaryti sąlygas mokytojoms įprasti vesti integruotas pamokas.

Kuo daugiau sesijų turėti už mokyklos ribų, tokiu būdu tyrinėti savo aplinką – Naująją Vilnią, lankytis įvairiose kultūrinėse organizacijose, ieškoti būdų, kaip įvairias erdves pritaikyti ugdymo procese.

Kaip mokytojai tyrinėjo naujus mokymosi metodus?

Norėdamos stiprinti ryšius tarp pradinės ir vidurinės mokyklų dalyvės ėmėsi kryptingai organzuoti veiklas ir renginius, kurie padėjo užmegzti glaudesnius, draugiškesnius santykius, susipažinti:  vyresnių klasių mokytojos ir moksleiviai lankėsi pas pradinukus, organizavo viktoriną ir estafetę, kalbėjosi apie tai, ką reiškia mokytis pradinėje ir vidurinėje mokyklose, kokie šių patirčių skirtumai. Per šimtadienį ketvirtokai rašė laiškus dvyliktokams, septintokai ėmė interviu iš trečiokų, mokytojų, valgyklos darbuotojų, kitų septintokų, vienuoliktokai parengė antrokams viktoriną Pasakų pasaulyje“, o su aštuntokais antrokams estafetę Šiukšlių rūšiavimas“. Patyčių prevencijos savaitės“ metu II gimnazijos klasės moksleiviai antrokams skaitė pranešimus apie patyčias ir kaip jų išvengti, o kasmetiniame renginyje Gimnazijos garbė“ buvo apdovanoti ne tik vyresniųjų klasių moksleiviai, bet ir pradinukai (iki šiol pradinukai renginyje nedalyvaudavo). 

Dalyvės sesijų metu nuolat lankėsi įvairiose kultūrinėse organizacijose – užmegzti ryšiai su kultūros erdve SODAS 2123, Dūmų fabriku“, Naujosios Vilnios viešąja biblioteka, J. Vienožinskio dailės mokyklos Naujosios Vilnios skyriumi. Mokytojos susitiko su Vaikų linijos“ savanore Migle, su kuria diskutavo patyčių tema, Naujosios Vilnios bendruomenės pirmininku architektu Maksimu Zacharovu, miesto tyrinėtoja Jekaterina Lavrinec, Kūrybinių jungčių“ bendruomenės narėmis grafikos dizainere, iliustratore Birute Bikelyte ir programų kuratore, mikologijos eksperte Aurelija Plūke. Mokytojos savarankiškai suorganizavo vizitus į Naujosios Vilnios muziejų Kraševskio gimnazijoje, apsilankymą Jaunimo kultūrinėje erdvėje Mes”, ekskursiją po Naująją Vilnią. 

Išvykų ir susitikimų gausa praplėtė mokytojų akiratį, leido geriau pažinti ir kūrybiškai tyrinėti savo artimą aplinką, rajoną, miestą, rasti įkvėpimą, kaip praturtinti vedamas pamokas. Mokytojos geriau pažino viena kitą, daugiau bendradarbiavo.

Po susitikimų, pokalbių ir apsilankymų kultūrinėse organizacijose mokytojos poromis ar didesnėmis grupėmis kūrė integruotų pamokų planus, kurių struktūrą sudarė grupėje/poroje dalyvaujančių mokytojų dėstomi dalykai + vieta, kurioje lankėsi. Tai leido geriau permąstyti turėtas patirtis, iš karto ieškoti būdų, kaip jas perkelti į ugdymo procesą. Sukurtos veiklos buvo praktiškai išbandytos su 175 mokyklos moksleiviais.

Kokie dalyvių įspūdžiai ir reakcijos?

„Supratau, kad viską galima „suintegruoti”.”

„Negalvojau, kad tiek įdomių dalykų yra Naujojoje Vilnioje!”